خرازی تاكید كرد:

تأثیر علوم شناختی بر رشد قوای ذهنی كودكان

تأثیر علوم شناختی بر رشد قوای ذهنی كودكان سئو سی: دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با اشاره به اینكه رویكرد شناختی روی آموزش و پرورش تاثیر گذار است، اظهار داشت: آموزه های شناختی در كمك به رشد قوای ذهنی كودك به ما كمك می نماید.



به گزارش سئو سی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دكتر سید كمال خرازی اظهار داشت: درحوزه آموزش و پرورش شناختی تلاش های گسترده ای برای تدوین اصول و مبانی آموزش و پرورش شناختی، روش های طراحی دروس، تدریس و ارزشیابی پیشرفت دانش آموزان در داخل كشورمان درحال انجام است.
وی ادامه داد: به موازات این اقدامات، تدوین منابع لازم برای آشنایی مربیان با این رویكرد در برنامه قرار دارد و یكی از اولویت های جاری پژوهشكده علوم شناختی را تشكیل می دهد.
خرازی اضافه كرد: تربیت نیرو در آموزش و پرورش شناختی هم از اولویت های پژوهشكده علوم شناختی است كه در رشته ذهن، مغز و تربیت درسطح كارشناسی ارشد به تربیت دانشجو می پردازد.
دبیر ستاد علوم شناختی اعلام نمود: رویكرد شناختی آثار مهمی بر آموزش و پرورش هم داشته است، زیرا تبیین مقولاتی همچون یادگیری، توجه، حافظه، خلاقیت، هوش و هم مسایل پرورشی برپایه این رویكرد فرصتهای جدیدی را در درك مسایل آموزشی و تربیتی برای محققان فراهم ساخته است.
خرازی افزود: كودك از نخستین روزهای حیات خود فعالانه به یادگیری می پردازد و ذهن و مغز خویش را توسعه می دهد و آموزه های شناختی می تواند به ما، در كمك به رشد قوای ذهنی كودكان و دانش آموزان و نحوه استفاده آنها از ذهن و مغز خود یاری برساند.
دبیر ستاد علوم شناختی در مورد رویكرد دیگر كشورها به آموزش و پرورش شناختی اظهار داشت: كشورهای پیشرفته از آموزه های علوم شناختی در مدارس خود به نحوه احسن استفاده می نمایند، به صورتی كه سازمان همكاری اقتصادی و توسعه متشكل از كشورهای اروپایی و شماری از كشورهای پیشرفته، برای بررسی كاربردها و یافته های علوم شناختی نشست ها و همایش های متعددی را در زمینه تعلیم و تربیت برگزار كرده است.
وی تصریح كرد: دانشگاه های معتبر جهانی با ارائه دوره های تحصیلات تكمیلی در زمینه رویكرد شناختی به تربیت دانشجو مبادرت كرده اند و با تشكیل دوره های آموزشی، انجمن ها، نشست ها و انتشار مجلات تاسیس حوزه ای میان رشته ای در زمینه مغز و تعلیم و تربیت را در برنامه خود قرار داده اند.
وی در مورد چالش های پیش روی آموزش و پرورش شناختی در ایران اظهار داشت: علاقه و اشتیاق وافر اصحاب تعلیم و تربیت به این دانش جدید و عدم دسترسی آنها به منابع معتبر و هم سوء استفاده بعضی از سوداگران سبب شده است اسطوره هایی در مدارس و محافل تربیتی در زمینه یافته های علوم شناختی در زمینه تعلیم و تربیت مطرح و تبلیغ شود كه فاقد مبنای علمی است و این مسئله می تواند باعث سردرگمی مربیان شده و آموزش و پرورش را دچار مشكل كند.
خرازی اضافه كرد: وزرات آموزش و پرورش لازم است استفاده از رویكرد شناختی در مدارس را منوط به داشتن مدارك معتبر از مراكز تخصصی اعلام نموده، جلوی سوء استفاده های احتمالی را بگیرد.
دبیر ستاد علوم شناختی همینطور تصریح كرد: علوم شناختی كاربردهای وسیع در حوزه هایی همچون پزشكی، مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم اطلاعات، ارتباطات و رسانه های گروهی، مهندسی پزشكی، مهندسی فرمان و كنترل و حتی علوم دفاعی دارد.
وی افزود: سرمایه گذاری كشورهای پیشرفته در این دانش نو بسیار چشمگیر است و رقابتی شدید در دستیابی به اسرار مغز و استفاده كاربردی از آن در میان كشورهای پیشتاز وجود دارد.

1396/12/02
13:23:42
5.0 / 5
2941
تگهای خبر: كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو