داده كاوی از فعالیت كاربران ایرانی؛

سهم سیل از محتوای فضای مجازی، تولید ۵۳۲ هزار مطلب در یك ماه

سهم سیل از محتوای فضای مجازی، تولید ۵۳۲ هزار مطلب در یك ماه سئو سی: داده كاوی از فعالیت كاربران ایرانی در شبكه های اجتماعی درباره وقوع سیل در فروردین ماه در كشور، از آن حكایت می كند كه بیشتر از ۵۳۲ هزار مطلب فارسی در این زمینه انتشار یافته است.


به گزارش سئو سی به نقل از مهر، داده كاوی (Data Mining) یك شركت دانش بنیان در حوزه كلان داده(Big Data) از وضعیت توجه افكار عمومی به سوژه وقوع «سیل» فروردین ماه در فضای مجازی نشان داده است كه بیشتر از ۵۳۳ هزار محتوا در شبكه های اجتماعی تلگرام، توئیتر و اینستاگرام در این خصوص انتشار یافته است. این اطلاعات بر اساس رصد فضای مجازی مبتنی بر سامانه داده كاوی «دیتاك» درباب اینكه سیل در كدام استان توجه افكار عمومی در فضای مجازی را بیشتر به خود جلب كرده و باز بیشترین تولید محتوا مربوط به كدام شبكه اجتماعی بوده، به دست آمده است. در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۹ فروردین ۹۸ در مجموع ۵۳۳ هزار محتوا در سه بستر تلگرام، توئیتر و اینستاگرام با كلمات مرتبط به «سیل گلستان»، «سیل شیراز»، «سیل لرستان» و «سیل خوزستان» تولید شده است. سهم تلگرام از محتوای تولیدشده ۴۰ درصد، اینستاگرام ۳۴ درصد و توئیتر ۲۶ درصد بوده است.
با عنایت به تعداد بسیار كم كاربران فارسی زبان در توئیتر (حدود ۲ میلیون نفر)، كاربران این شبكه ۲۶ درصد در تولید محتوای فارسی در اطلاع رسانی این حوادث، نقش داشته اند. سهم استان گلستان از محتوای تولیدشده ۳۵ درصد، استان فارس ۲۷ درصد، استان لرستان ۲۳ درصد و استان خوزستان ۱۵ درصد بوده است. این اختلاف درصدها با عنایت به تقدم وقوع سیل در گلستان و تأخر آن در خوزستان منطقی به نظر می آید.

1398/01/21
14:40:16
5.0 / 5
2523
تگهای خبر: دانش بنیان , سامانه , شبكه اجتماعی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو