فاز دوم رجیستری آغاز شد؛

ثبت گوشیهای آیفون در شبكه مخابراتی كشور یا شماره های مورد نیاز

ثبت گوشیهای آیفون در شبكه مخابراتی كشور یا شماره های مورد نیاز سئو سی: با شروع فاز دوم اجرای طرح رجیستری موبایل، فرآیند ثبت شناسه گوشیهای آیفون در شبكه مخابراتی كشور برای تشخیص اصالت و قاچاقی نبودن آن، شروع شد.


به گزارش سئو سی به نقل از مهر، مرحله اصلی طرح رجیستری موبایل با ثبت مدل های مختلف گوشی و تبلت برند اپل از امروز ۱۴ آذرماه شروع شده است و تا دو ماه آینده، سایر برندهای گوشی و تبلت هم مشمول این طرح خواهند شد. با اجرای طرح ثبت تلفن های همراه در شبكه ارتباطی كشور، امكان قاچاق گوشی و ورود غیرمجاز تجهیزات سیم كارت خور از بین خواهد رفت. نحوه تشخیص اصل و یا تقلبی بودن گوشیتمامی خریداران گوشی و تبلت اپل در هنگام خرید باید از اصالت آن مطمئن شوند؛ نحوه تشخیص اصل و یا قاچاقی بودن گوشی به این صورت است كه خریدار باید در ابتدا شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) را كه روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است، به شماره ۷۷۷۷ پیامك كند و یا با استفاده از كد دستوری #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه استعلام اصالت، پیش از خرید و پرداخت هزینه، از اصالت گوشی مطمئن شود. بعد از این مرحله گوشی و یا تبلت خریداری شده باید در شبكه اپراتوری هم فعال شود كه برای این كار خریدار باید كد فعال سازی (Activation Code) را در هنگام خرید از فروشنده دریافت كند؛ به خریداران سفارش می گردد برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، كد فعال سازی را بلافاصله استفاده و دستگاه را فعال كنند. برای این فعال سازی لازم است خریدار كد دستوری #۷۷۷۷* را شماره گیری كرده و عدد مربوط به گزینه فعال سازی را انتخاب كند. بعد از آن شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی، كد فعال سازی مربوط به آن و شماره سیم كارتی كه می خواهد از آن استفاده كند را به ترتیب وارد كند. بعد از تائید اطلاعات وارد شده، پیام موفقیت آمیز بودن فرایند، روی صفحه گوشی دیده می گردد. خریداران توجه داشته باشند كه تمامی مراحل استعلام باید با استفاده از خودشان صورت گیرد و بعد از اطمینان از اصالت گوشی مورد نظر و قانونی و استاندارد بودن آن، تلفن همراه مورد نظر خویش را خریداری كنند. نحوه تطبیق شناسه گوشی با شناسه درج شده روی جعبهخریداران بعد از خرید گوشی تلفن همراه و یا سایر كالاهای سیم كارت خور بهتر است با شماره گیری كد دستوری #۰۶#*، شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی را دریافت كرده و آن را با شناسه ثبت شده روی جعبه دستگاه مطابقت دهند و از یكسان بودن آن مطمئن شوند. توجه به این نكته هم ضروری است كه گوشیهای دو سیم كارته دارای دو شناسه IMEI و گوشیهای چند سیم كارته دارای چند IMEI هستند. از جانب دیگر كاربران باید به این نكته توجه نمایند كه بعد از فعال سازی، تلفن همراه فقط روی سیم كارت فعال شده، قابلیت استفاده از شبكه را خواهد داشت و در صورتی كه دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیم كارت دیگری استفاده كند باید فرایند انتقال بهره بردار را با شماره گیری كد دستوری #۷۷۷۷* و ارسال عدد مربوط به گزینه انتقال بهره بردار انجام دهند؛ در غیر اینصورت تلفن همراه روی سیم كارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود. درهمین حال گوشیهای اپل كه هم اكنون در شبكه اپراتورها فعال می باشند، درصورت تعویض سیم كارت باید فرایند انتقال مالكیت را انجام دهند. به سرشماره «همتا» توجه كنیدخریداران باید توجه داشته باشند كه ثبت رجیستری هیچ هزینه ای ندارد و تمامی پیامك های مربوط به استعلام گوشی و اطلاع رسانی در این باره تنها با سرشماره HAMTA برای مشتركان ارسال می گردد و اگر پیامكی با سرشماره دیگری در پاسخ به كاربر ارسال شود، جعلی بوده و به هیچ وجه قابل استناد نیست. خریداران حتما بعد از خرید دستگاه، فاكتور رسمی با مهر فروشگاه كه شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه روی آن درج شده را از فروشنده دریافت كنند و درصورت بروز هرگونه مشكل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده پاسخگو خواهد بود. مسافرانی كه از خارج از كشور گوشی تلفن همراه یا تجهیز دارای سیم كارت خریداری نموده و به همراه خود وارد كشور می كنند، باید شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) تجهیز خریداری شده را در گمرك محل ورود خود ثبت كنند. مسافران در هنگام ثبت شناسه گوشی تلفن همراه خود باید عوارض گمركی آن را پرداخت كرده و رسید آن را نزد خود نگهداری كنند و در آخر، بعد از دریافت كد فعال سازی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، باید آن را در سامانه همتا به آدرس Hamta. ntsw. ir ثبت كنند. عوارض گمركی و ارزش گذاری كالای مسافری برپایه ارزشهای ثبت شده در سامانه TSC به آدرس tsc. irica. co انجام می گردد. این شماره ها را به خاطر بسپارید در فرآیند ثبت و شناسه دار كردن گوشیهای تلفن همراه، برای اعلام شكایت و یا پیگیری مشكلات احتمالی، سامانه ۱۲۴ و مركز تماس ۰۹۶۳۶۶ اعلام شده است. خریداران می توانند درصورت برخورد با هرگونه مشكل و یا شكایت در زمینه استعلام، انتقال مالكیت، هزینه، فعال سازی، جعل در فاكتور و شماره سریال تجهیز و مشكلات گمركی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان، مركز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و یا شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حكومتی تماس گرفته و یا به پورتال سازمان تعزیرات رجوع كنند. برای شكایت از مشكلات فنی شامل دریافت نكردن سرویس از شبكه تلفن همراه باوجود طی تمام مراحل فعال سازی و دریافت پیامك تائیدیه فعال شدن گوشی، مبحث باید به مركز تماس طرح به شماره ۰۹۶۳۶۶ اعلام شود. درنهایت اینكه كاربران تلفن همراه توجه داشته باشند كه گوشی یا تبلت سیم كارت خور كه از مبادی قانونی وارد كشور نشده و شناسه IMEI آن ثبت نشده باشد، بعد از گذشت یكماه قطع شده و به هیچ عنوان در شبكه اپراتورهای كشور قابل استفاده نخواهد بود.

1396/09/14
12:39:46
5.0 / 5
2784
تگهای خبر: اپراتور , تلفن , سامانه , مخابرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو