نقش اینترنت اشیا در تبلیغات و بازاریابی

نقش اینترنت اشیا در تبلیغات و بازاریابی سئو سی: اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا و وسایل اطراف ما اتلاق می گردد كه با استفاده از تكنولوژی‌های بروز به اینترنت متصل شده و توسط برنامه‌های موجود در تلفن همراه، لپ‌تاب یا تبلت كنترل و مدیریت می‌گردد.


بیایید قبل از هر چیزی تعریفی از اینترنت اشیا داشته باشیم: اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا و وسایل اطراف ما گفته می‌شود كه با استفاده از تكنولوژی‌های بروز به اینترنت متصل می‌شوند و توسط برنامه‌های موجود در تلفن همراه، لپ‌تاب یا تبلت كنترل و مدیریت می‌شوند.
 
با توجه به گسترش نقش روز افزون اینترنت اشیا، در كمتر از ۴ سال آینده شاهد بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه و قطعات الكترونیكی هستی كه از طریق تكنولوژی اینترنت اشیا به وب متصل هستند.
 
تاكنون اینترنت اشیا نقش خود را در منفعت رساندن به انسان‌ها به اثبات رسانده‌اند. برای مثال، ادوات اندازه گیری انسولین به افراد دارای دیابت كمك كرده تا بتوانند وضعیت درمان خود را در حالت بدون خطر نگاه دارند. دستبندهای هوشمند نیز با كنترل ضربان قلب و وضعیت تنفس به ما در سالم زیستن كمك می‌كنند.با این حال، هم اكنون پروتكلی برای حفاظت اطلاعات در اینترنت اشیا وجود ندارد و مشخص نیست سازندگان گجت‌های هوشمند چگونه از داده‌هایی كه توسط محصولاتشان به دست می‌آید، استفاده خواهند كرد.
 
اما این موضوع بحث امروزمان نیست‌. امروز می‌خواهیم از نقش اینترنت اشیا در تبلیغات صحبت كنیم. هیچ نظرسنجی قادر نخواهد بود مانند ادوات اینترنت اشیا به تولیدكنندگان فیدبك‌های مفید ارائه دهد. با این حال، صنعتگران و بازاریابان چگونه می‌توانند از اینترنت اشیا در تبلیغات خود و هم‌چنین بازاریابی بهره گیرند؟
 
اینترنت اشیا، زمانی كه نوشیدنی شما از خودتان باهوش‌تر باشد
در سال ۲۰۱۵ كنگره جهانی موبایل به برخی از تولیدكنندگان نوشیدنی اجازه داد تا سیر جابجایی محصول خود را از زنجیره تامین تا انتقال به مغازه و رسیدن به دست مشتری دنبال كنند. در این روش، هر بطری به یك تگ دارای كد QR منحصر به فرد مجهز شده است كه آن را از دیگر بطری‌ها متمایز می‌كند. به كمك این تگ، مشتری نیز می‌تواند از اصل بودن محصولی كه خریداری كرده است مطمئن شود. تنها كافی است با نرم افزار باركد خوان و یك گوشی هوشمند، برچسب محصول را بخواند.
 
مسلما هر مشتری از وجود چنین تكنولوژی پیشرفته‌ای بر روی محصولی كه خریداری كرده است، خرسند خواهد بود.
در حال حاضر، مبحث اینترنت اشیا بیش‌تر با ایده‌ها و نظرات، مخصوصا نظرات گنگ و مبهم سروكار دارد. مطمئن باشید دیری نخواهد انجامید كه شركت‌ها و كمپانی‌های مختلف با محتواهای شخصی از طریق بسترهای تازه تاسیس نظیر اینترنت اشیا ما را احاطه می‌كنند.
 
چرا بیش‌تر برندهای مشهور در حال بررسی اینترنت اشیا هستند؟
بیایید با حقیقتی انكار نكردنی روبرو شویم: تلویزیون هم‌چنین قدرتمندترین رسانه برای تبلیغات است. با این كه دیگر رسانه‌ها و شبكه‌های اجتماعی اعتقاد به كاهش شدید اثربخشی تلویزیون در تبلیغات هستند، بررسی‌ها حاكی از كاهش ۱.۵ درصدی تاثیرگذاری تلویزیون است.
 
به نظرتان چرا باید با وجود رسانه‌هایی مانند تلویزیون بر روی بسترهای جدیدی نظیر اینترنت اشیا سرمایه گذاری‌های میلیونی انجام داد تا از این طریق فروش خود را افزایش دهیم؟
 
مهم‌ترین دلیل اینست كه تولیدكنندگان تمایل دارند در مورد محصولاتشان با مشتریانشان صحبت كنند و از رضایت مشتریانشان اطمینان حاصل كنند. حتی تولیدكنندگان می‌توانند در مورد نحوه استفاده و نگهداری محصول یا خدمات پس از فروش آن با مشتریان خود صحبت كنند و خدمات و كالاهای مشابه را به آن‌ها معرفی كنند.
 
برای مثال، تصور كنید برای پوست چرب خود یك كرم خریداری كرده‌اید‌. فارغ از این كه این محصول را چگونه انتخاب كرده‌اید، آیا تمایل ندارید تجربه خود را با تولیدكننده درمیان بگذارید؟
 
نه رادیو و نه تلویزیون، هیچ كدام این توانایی را در اختیار تولیدكننده و مشتری قرار نمی‌دهند.
Feeligreen یك استارت آپ فرانسوی در حوزه تكنولوژیست كه بر روی ادوات اینترنت اشیا كار می‌كند. محصولات این شركت بیش‌تر با مشكلات پوستی در ارتباط است و گجت‌های آن اطلاعات مصرف كننده را جمع آوری و برای شركت ارسال می‌كند. شركت تولید كننده سپس با استفاده از اطاعات دریافتی توصیه‌های لازم را در مورد نحوه صحیح و موثر استفاده از محصول در اختیار مشتری قرار می‌دهد. استفاده از اطلاعات جمع آوری شده هم‌چنین به تولیدكنندگان نیز اجازه اصلاح محصولات را می‌دهد.
 
تمام ماجرا همین است! هر برندی كه فیدبك مفید و موثری از مشتریان دریافت كند، می‌تواند بهترین محصول را ارایه نماید.
 
بدون شك ما نیز به فریبنده بودن حوزه تبلیغات آگاه هستیم. ممكن است هم اكنون تصور ارتباط مستقیم با تولیدكننده و فرستادن نظرات خود برای او كمی عجیب به نظر برسد، اما در آینده‌ای نزدیك اینترنت اشیا همه چیز را تغییر خواهد داد.
 
1396/04/26
00:32:17
5.0 / 5
345
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو