پویش ایران 1500 به راه افتاد

پویش ایران 1500 به راه افتاد سئو سی: رئیس سازمان فناوری اطلاعات از طریق اندازی پویش «ایران ۱۵۰۰» با همکاری استارت آپ «آی قصه» و سازمان فناوری اطلاعات اطلاع داد.


به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، امیر ناظمی امروز در نشست خبری ضمن اشاره به راه اندازی کمپین «ایران ۱۵۰۰» بیان نمود: می خواهیم به قدرت تخیلمان اجازه دهیم که درباره ایران در سال ۱۵۰۰ فکر کند. شاید باید به آینده بلندمدت تر نگاه نماییم تا بتوانیم در ۱۴۰۰ رفتار درست تری داشته باشیم. احترام گذاشتن به قدرت تخیل و رویاپروری احتیاج دارد که در یک رقابت و هم فکری جمعی به مبحث آینده بلندمدت بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه مطالعات مخلتف درباره ایران نشان داده است که تمایل ما به آینده کوتاه مدت است و بلندنگری عنصر مفقودشده ای در برنامه ریزی و زندگی ماست، اضافه کرد: شاید بها دادن به این موضوع هایی از این دست و برگزاری این مراسم ها به ما کمک نماید که آینده بلندمدت را به تصویر بکشیم و بتوانیم بر مبنای آن نگاهی که نسبت به آینده بلندمدت داریم، راه امروز را بسازیم. این ایده از سوی دوستان هنرمندی که در اکوسیستم استارت آپی حضور دارند، جرقه زده شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این راه، به همان اندازه که باید به قدرت تخلیمان اجازه بدهیم درباره آینده فکر کند، درباره مدیا و راهی که می خواهیم درباره آینده بلندمدت حرف بزنیم هم آزادی عمل داریم. این فکر می تواند در چارچوب یک پادکست، نقاشی، طرح گرافیکی یا داستان باشد. همه اینها شاید بتواند به این کمک نماید که ما آزادانه تر قدرت تخیل خویش را به پرواز درآوریم.
ناظمی با اشاره به اینکه شاید اگر به ۱۰۰ سال پیش برگردیم، برایمان سوال باشد که چه فکری درباره آینده می نماییم، اظهار داشت: محمدعلی فروغی کتابی دارد به نام اندیشه های دور و دراز که در سال ۱۳۱۲ انتشار یافته و در آن کتاب بسیاری از مباحثی که امروز به آنها سروکار داریم را پیشبینی کرده است. اینکه دستگاه هایی وجود دارد که می تواند صوت و تصویر را منتقل کند و آموزش می تواند از راه آنها صورت گیرد و شاید بیماری های تنفسی حادی ایجاد شود که بهتر است بچه ها در خانه هایشان بنشینند و از راه همین دستگاه ها آموزش ببینند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه دلیل همکاری سازمان فناوری اطلاعات با این پویش با چیست، توضیح داد: اصلی ترین دلیل این است که به نظر می آید وجه فناورانه در ۱۰۰ سال آینده، وجه غالب است. اگر دنیا را به اعصار مختلف تقسیم نماییم، از عصر حجر و کشاورزی و زمانی که یک عنصر بیشترین تأثیر را در زندگی افراد داشته، حالا در عصر دیجیتال هستیم و به نظر می آید در ۱۰۰ سال آینده آنچه که بیشترین تأثیر را در زندگی بشر خواهد داشت، فناوری است.
ناظمی همینطور درباره مهلت ارسال آثار برای این پویش اظهار داشت: ایران ۱۵۰۰، یک مسابقه است که تا ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ زمان دارد. مجموع جوایزی که برای برندگان این کمپین در نظر گرفته شده، تا کنون۲۰۰ میلیون تومان بوده که اسپانسر آنرا تأمین می کند و امکان دارد بیشتر هم شود، اما درباره تعداد برندگان هنوز تصمیم گیری نشده است و اگر فاصله بین آثار از نظر کیفی و خلاقیت ناچیز باشد، تعداد برندگان را افزایش می دهیم.
خیال پردازی برای ایران و جهان در سال ۱۵۰۰
در این جلسه همینطور پوریا عالمی از موسسان «آی قصه»، ضمن اشاره به فعالیت این استارت آپ اظهار نمود: ما در «آی قصه» به صورت تخصصی برای بچه ها داستان تعریف می نماییم. با عنایت به این که عید نوروز دارد از راه می رسد و موج جدید کرونا هم در راهست و بچه ها باید خانه بنشینند، دنبال راهی بودیم تا موضوعی پیدا شود و بچه ها و خانواده ها را درگیر نماییم که شاید خروجی های خوبی هم داشته باشد.
وی افزود: با عنایت به این که همه نهادهای خصوصی و غیرخصوصی روی ایران ۱۴۰۰ متمرکز شدند و ایده پردازی می کنند، به این فکر نماییم که ۱۰۰ سال بعد چه اتفاقی می افتد، با عنایت به این که هم اکنون همه چیز دارد هوشمند و دیجیتالی می شود، آیا می توان به خیالات جدیدی دست پیدا کرد. ببینیم که خانواده ها و بچه ها چه چیزی تولید و آنرا برای ما ارسال می کنند. اصل مسابقه همین است. خیال پردازی و تصور کردن ایران و جهان در سال ۱۵۰۰.
این نویسنده با اشاره به اینکه این مسابقه سه بخش دارد، توضیح داد: بخش اول با هدف قرار دادن آدم های حرفه ای تر که می توانند در حوزه های خودشان پادکست یا ویدیو، تولید کنند، کارتون یا کاریکاتور بکشند و متن به صورت کلی که می توانند آنرا تبدیل به داستان یا گزارش کنند، شاید حتی نتوانند ایده را تبدیل به قالب ادبی کرده و فقط آنرا در یک قطعه ارسال نمایند. محدودیتی در این حوزه نداریم، چون این مسابقه ایده محور است.
عالمی افزود: بخش بعدی ویژه کودکان است که می توانند در حوزه نقاشی و فایل صوتی یا پادکست شرکت نمایند. بخش سوم هم بخش ویژه است که هر اثر خلاقی خارج از پادکست، کاریکاتور و متن توصیف شود را به صورت جداگانه داوری نماییم. اهمیت بخش ویژه ابتدا روی ایده است و بعد اجرا، امکان دارد این ایده به صورت معماری یا حجم و در هر قالبی که فکر می کند، اجرا شود و محدودیتی ندارد، درواقع رقابت روی ایده ها و اجرای آنهاست.
وی درباره سه روش شرکت در مسابقه هم توضیح داد: شرکت کنندگان می توانند این آثار را در سایت ir1500.ir بارگذاری کنند. راه دوم اینکه با هشتگ ایران ۱۵۰۰ به فارسی و انگلیسی در فضای اینترنتی و شبکه های اجتماعی شرکت نمایند. روش سوم که با شرکت پست هم هماهنگ شده این است که شرکت کنندگان نقاشی ها و آثارشان را در پاکات پستی بگذارند و روی آن بنویسند برسد به ایران ۱۵۰۰ و این پاکات به دست دبیرخانه جشنواره می رسد.




منبع:

1399/12/10
22:11:12
5.0 / 5
755
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو