به وسعت ۱۰ كیلومتر؛

ساخت بزرگراه الكتریكی در آلمان

ساخت بزرگراه الكتریكی در آلمان به گزارش سئو سی یك شركت آلمانی می خواهد به طور آزمایشی ۱۰ كیلومتر از جاده های این كشور را به بزرگراه الكتریكی تبدیل نماید.



به گزارش سئو سی به نقل از نیواطلس، شركت زیمنس نخست در سال ۲۰۱۲ طرح اولیه eHighway (بزرگراه الكتریكی) را رونمایی كرد. در این طرح كامیون های هیبرید الكتریكی - گازوئیلی می توانند با استفاده از پانتوگراف هایی خاص (دستگاهی كه برق را از كابل به وسیله نقلیه منتقل می كند) از كابل های برق فشار قوی نیرو بگیرند و فقط با نیروی برق حركت كنند.
سال گذشته این پروژه از مرحله آزمایش به اجرا رسید و ۲ كیلومتر از جاده های عمومی خارج از استكلهم به این فناوری مجهز شدند.
اكنون زیمنس اعلا م كرده قصد دارد طرح مشابهی را برای ۱۰ كیلومتر از اتوبان A۵ آلمان اجرا كند.
این طرح آزمایشی تا پایان سال آتی میلادی تكمیل می شود. طبق برنامه ریزی ساخت و نگهداری این سیستم به عهده زیمنس و مدیریت كلی پروژه به شركت هسن موبیل تعلق دارد كه وظیفه نظارت برجاده ها و مدیریت حمل و نقل در ایالت را برعهده دارد.
به گفته یكی از مقامات این شركت، سیستم مذكور برای شبكه های واقعی حمل و نقل به كار رفته و ثابت شده تاثیری بر آب و هوای منطقه ندارد.
در بزرگراه های الكتریكی كابل های برق فشار قوی هوایی، الكتریسیته ملزوم را برای خودروهای هیبریدی حمل بار فراهم می كنند. هنگامیكه كامیون زیر این خطوط حركت می كند، سوخت آن فقط از طریق الكتریسیته تامین می شود و پس از گذر از كابل ها، با گازوئیل حركت می كند.
 

1396/05/25
13:48:06
5.0 / 5
3495
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو