تمبر به مرسولات پستی بازگشت

تمبر به مرسولات پستی بازگشت به گزارش سئو سی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست اظهار داشت: الصاق تمبر روی بسته ها و پاکت های پستی بین المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشور،  از سر گرفته شد.


به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، تمبر پستی یک ابزار ارتباطی و رسانه ملی اثربخش است که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و پیوندی مستحکم بین مردمان سرزمین ها و کشورهای مختلف از هر ملتی، مذهبی، زبانی و نژادی برقرار می کند. تمبر رسانه ای مصور و دیداری است که با زبان تصویر با همه سخن می گوید. زبانی که نیاز به مترجم ندارد و هرکس آنرا می شناسد. زبانی که پیامش از تمامی تقسیم بندی های جغرافیایی، نظام های سیاسی و طبقه بندی های اجتماعی عبور کرده و بی هیچ دخل و تصرفی به مخاطب می رسد.
هنگامی که آلبوم های تمبر را ورق می زنیم، در بین انبوه این قاب های کوچک تمبرهایی به چشم می خورد که تصویر افراد و شخصیت های به نام و بزرگ بر آن حک شده است. در کشور ما خیلی از تمبرهای پستی خیره کننده، آن دسته از تمبرهایی است که واقعیت رویدادها، وقایع و تاریخ و چهره شخصیت های برجسته تاریخ ساز و نخبگان کشور را که در اعتلای فرهنگ و عظمت ایران اسلامی نقش باارزش داشته و دارند، به تصویر کشیده است.
محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در سالهای قبل به اهمیت استفاده از تمبر بعنوان هویت و تاریخ کشور اشاره کرده و گفته بود «تمبر موضوعی تزیینی نیست و صنعت بسیار بزرگی در دنیا دارد و در خیلی از کشورها الصاق تمبر به مرسولات حذف نشده چونکه تمبر تاریخ این کشورها است» و به همین دلیل تاکید کرد که تا قبل از اختتام دولت هم تمبر بعنوان میراث پست و نماد فرهنگی پست به بسته های پستی برگردد.
بگفته او، تمبر یکی از رسانه های مهم فرهنگی در کشور است و حفظ تمبر نیاز به تلاش جدی تر دارد. ما مکان های تاریخی، رویدادهای مهم و میراث های ماندگار بسیاری داریم که می توانیم با تمبر آنرا به تمام دنیا ارسال نماییم، اینها سبقه تاریخی دارند. زمانی که تمبرهای مختلف چاپ و در دنیا منتشر می شود و در کلکسیون های دنیا قرار می گیرد، می تواند فرهنگ غنی کشور را نشان دهد.
در این راستا حسن عمیدی -مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استانها و ارتباطات شرکت ملی پست- در گفت و گو با ایسنا از بازگشت تمبر به مرسولات پستی آگاهی داد و اظهار داشت: تا ۱۰ سال پیش، تمبر بعنوان یک هزینه پستی حساب می شد و مردم با خرید تمبر، مبلغ پستی را پرداخت می کردند. با گذشت زمان و الکترونیکی شدن فرآیندهای پستی و بروز فناوریهای جدید مانند توکن، تمبر از چرخه پستی خارج شد.
عضو شورای عالی تمبر با اعلان اینکه دستور وزیر ارتباطات این بود که تمبر به چرخه پستی برگردد، اضافه کرد: از حدود ۱۵ روز پیش، الصاق تمبر روی بسته ها و پاکت های پستی بین المللی با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ کشورمان، از سر گرفته شد.
عمیدی اشاره کرد: نگاه ما هم برای این کار، یک نگاه فرهنگی است به جهت اینکه بتوانیم تمبر که یک سفیر فرهنگی و نشان دهنده شخصیت ها و رویدادهای مهم کشور است را به دنیا معرفی نماییم. الصاق تمبر به مرسولات، در گام نخست، برای بسته های بین المللی است و امید داریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته، الصاق تمبر به بسته های داخلی هم صورت گیرد.





منبع:

1400/03/11
10:23:51
5.0 / 5
1105
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو