پیش به سوی شبكه امن؛

تولید كوچكترین حافظه كوانتومی جهان

تولید كوچكترین حافظه كوانتومی جهان به گزارش سئو سی محققان موفق به ساخت كوچكترین حافظه كوانتومی جهان گردیده اند.


به گزارش سئو سی به نقل از فیز، دانشمندان یك گام به ساخت شبكه جهانی مخابراتی ایمن با استفاده از فیزیك كوانتوم نزدیك شده اند.
محققان موسسه فناوری كالیفرنیا با همكاری دانشگاه ورونا كوچكترین جعبه حافظه كوانتومی جهان را ساخته اند كه با استفاده از فوتون نور، هر بیت از اطلاعات را در حافظه كوانتومی رمزگذاری می كند.
برخلاف بیت های داده های رایانه ای كه فقط به صورت صفر و یك هستند، بیت های كوانتومی می توانند به هر دو شكل صفر و یك به طور همزمان وجود داشته باشند. این رابطه درهم تنیده ذرات كوانتومی در حقیقت قوانین فیزیك را نقض می كند.
از سوی دیگر در وضعیت ارتباط های درهم تنیده، اندازه گیری یك ذره برای بررسی ویژگی های آن به طور خودكار ذره دیگر را وادار می كند تا ویژگی های متضاد به خود بگیرد. به همین دلیل دانشمندان معتقدند سیستم های مختلف با استفاده از وضعیت درهم تنیده كوانتومی، غیر قابل هك می شوند.
به هرحال تابه حال دستگاه های ساخته شده برای این فرایند بسیار بزرگ بوده اند و قابلیت به كارگیری در یك دستگاه كوانتومی كوچك (به اندازه یك تراشه) را نداشته اند.
اما دستگاه فعلی نخستین حافظه كوانتومی است كه قابلیت به كارگیری روی تراشه را دارد و می تواند سیگنال های مكتوب در بیت های كوانتومی را ردیابی و ارسال كند.
دستگاه در حقیقت یك حفره حاوی عنصر نئودیمیم درون یك كریستال است. استفاده از حفره نانو سبب می شود حافظه حجم بسیار كمی داشته باشد.
هدف بلندمدت دانشمندان ایجاد یك شبكه ارتباطی كوانتومی با چند ارتباط است در فضایی بیش از چهار بعد است.
 

1396/06/11
21:45:08
5.0 / 5
2591
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو