گزارش شفافیت توئیتر اعلام كرد؛

افزایش تقاضای دولت ها برای حذف توئیت های خبرنگاران

افزایش تقاضای دولت ها برای حذف توئیت های خبرنگاران بر اساس گزارشی جدید، توئیتر در نیمه دوم ۲۰۲۰ درباره بیشتر از ۹۰۰ هزار حساب کاربری که قوانین را نقض کرده بودند، اقداماتی انجام داده است و محتوای نفرت پراکنی بیشتری را حذف کرده است.


به گزارش سئو سی به نقل از رویترز، طبق اطلاعاتی که توئیتر منتشر نموده این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد افزایش تقاضا برای حذف محتوای خبرنگاران و رسانه های خبری از جانب دولت ها بوده است. این پلت فرم در گزارش شفافیت خود اشاره نمود در نیمه دوم ۲۰۲۰ میلادی درباره ۹۶۴ هزار و ۴۵۹ حساب کاربری با رفتار خلاف قوانین اقداماتی انجام داده است. این رقم در مقایسه با نیمه نخست ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است. علاوه برآن توئیتر محتوای نفرت پراکنی بیشتری را در این بازه حذف کرده است. نکته مهم آن است که توئیتر افزایش اقدامات خود ضد حساب های کاربری نقض کننده قوانین را به علت تغییر در سیاست های خود در ۲۰۲۰ اعلام نموده است. این شبکه اجتماعی از سال قبل میلادی در باره محتوایی که به ایجاد ترس و خشونت درباره دسته بندی های حفاظت شده منجر می شود، اقداماتی انجام داده است. این درحالی است که طی پاندمی کووید ۱۹ میزان آزار و اذیت آنلاین افزایش پیدا کرده است. در کنار این موارد توئیتر سیاست خود درباره محتوای نفرت پراکنی را گسترش داده است. علاوه بر آن در گزارش شفافیت توئیتر اعلام شده ۱۹۹ حساب کاربری تأیید شده متعلق به خبرنگاران و رسانه های خبری با درخواست برای حذف محتوا از جانب دولت ها روبرو شده اند. این رقم نشان دهنده ۲۶ درصد رشد درخواست حذف محتوا نسبت به نیمه نخست سال قبل است. همینطور بر مبنای آمار، بیشترین درخواست حذف محتوا از جانب دولت هند بوده است. همینطور بعد از این کشور، به ترتیب دولت های ترکیه، پاکستان و روسیه بیشترین میزان درخواست حذف محتوا را داشته اند. توئیتر در نیمه دوم ۲۰۲۰ میلادی بیشتر از ۱۴ هزار و ۵۰۰ درخواست اطلاعات از سراسر جهان داشته و فقط در مقابل ۳۰ درصد درخواست ها اطلاعات را فراهم نموده است. چنین درخواست هایی امکان دارد از جانب دولت ها یا سازمان هایی اعلام گردد که خواستار دریافت اطلاعاتی درباره هویت افراد تحت نامهای مستعار هستند. در کنار این موارد شبکه اجتماعی بیشتر از ۳۸ هزار و ۵۰۰ درخواست قانونی برای حذف محتوای مختلف دریافت کرده که ۹ درصد کمتر از نیمه اول ۲۰۲۰ بوده است. گزارش ۲ سالانه شفافیت توئیتر که به روند اجرای قوانین این شرکت و حذف محتوا می پردازد در حالی منتشر می شود که اخیراً تحقیقات موشکافانه دولت های سراسر جهان درباره محتوای انتشار یافته در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و یوتیوب به شدت افزایش پیدا کرده است. در خبر دیگری توئیتر اعلام نمود خصوصیت «فلیتز» (Fleets) را حذف می کند. این خصوصیت شامل توئیت هایی تمام صفحه در بالای تایم لاین کاربران بود که بعد از ۲۴ ساعت منقضی و حذف می شد. دلیل حذف این خصوصیت استفاده کم کاربران ۸ ماه بعد از عرضه آن در توئیتر اعلام شده است. طبق اخبار موجود از سوم آگوست به بعد، کاربران خصوصیت «اسپیس» (چت روم های صوتی زنده توئیتر) را در بالای تایم لاین خود مشاهده می کنند. تصمیم توئیتر برای حذف «فلیتز» فقط در ارتباط با عدم استفاده از این خصوصیت نیست، بلکه شبکه اجتماعی هنوز نمی داند چگونه کاربران را وادار کند بیشتر توییت کنند.


منبع:

1400/04/26
08:37:46
5.0 / 5
883
تگهای خبر: آنلاین , شبكه اجتماعی , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو