یك اشتباه در مورد رتبه تلگرام، كاهش واقعی كاربران این پیام رسان چقدر است؟

یك اشتباه در مورد رتبه تلگرام، كاهش واقعی كاربران این پیام رسان چقدر است؟ سئو سی یك اشتباه در مورد رتبه تلگرام، كاهش واقعی كاربران این پیام رسان چقدر است؟


در این میان برخی اخبار از سقوط رتبه تلگرام در وب سایتی مثل الكسا حكایت دارد. الكسا، سایت ها را بر مبنای بازدید وب رتبه بندی می كند و با عنایت به اینكه خیلی از كاربران اینترنتی از برخی اپلیكیشن ها روی گوشی استفاده می نمایند، این آمار توسط الكسا ردیابی نمی گردد. الكسا كدام ترافیك را ردیابی می كند؟
در این زمینه میلاد نوری - كارشناس فناوری اطلاعات- درباره ی ترافیكی كه در وب سایت الكسا ردیابی می گردد به ایسنا، اظهار داشت: الكسا فقط ترافیك وب را ردیابی می كند و اپلیكیشن موبایل، تلگرام دسكتاپ، اپلیكیشن اندروید و ios در آن ردیابی نمی گردد. البته پایین آمدن رتبه تلگرام از ۱۵۰۰ جهانی به ۲۰۰۰ هم عمده دلیلش استفاده كمتر از تلگرام تحت وب بوده است. وی درباره ی احتمال پایین آمدن رتبه ی برخی سایت ها یا پیام رسان ها در ایران بعد از فیلتر شدن و استفاده از فیلترشكن بیان كرد: اگر رتبه پیام رسانی مانند تلگرام در ایران پایین آمده، یكی از دلایلش این است كه كاربران با آی پی ایران وارد نسخه ی وب نمی شوند و اگر هم كسی وارد شود، با وی پی ان و آی پی خارجی وارد می گردد. با عنایت به اینكه الكسا از روی آی پی ها می فهمد كاربران كدام كشور هستند، در صورت ورود با آی پی كشورهای دیگر به علت استفاده از وی پی ان، الكسا كاربر را بازدیدكننده آن كشور محسوب می كند. نوری، الكسا را معیار مناسبی برای به دست آوردن آمار بازدیدكنندگان ندانست و اظهار داشت: الكسا معیار مناسبی نیست؛ بلكه تعداد نصب در ماركت ها همچون گوگل پلی و ios مهم است. مبحث مهم دیگر، آمار بازدید كانال هاست. كانال های سرشناس و پربیننده مثل كانال های خبری و تفریحی كه چند میلیون عضو دارند و عمومی هستند، می توان رویشان نمودار نصب و مقایسه كرد. 45302

1397/03/15
15:12:00
5.0 / 5
2508
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , سایت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو