تحقق رویای فیلمهای علمی تخیلی؛

بهبود ۲ دقیقه ای زخم های عمیق با پلاسمای سرد!

بهبود ۲ دقیقه ای زخم های عمیق با پلاسمای سرد! سئو سی: یك شركت آلمانی به نام كلد پلاسما تك یكی از فناوری های جذاب نمایش داده شده در فیلم سینمایی استار ترك را در جهان حقیقی به كار خواهد گرفت.



به گزارش سئو سی به نقل از دیجیتال ترندز، این فناوری انقلابی اساسی در زمینه مداوای زخم ها و به خصوص جراحت های حاد كه جان بیماران اورژانسی را تهدید می كند، تولید خواهد نمود.
در قالب این فناوری از وصله های تولید شده با استفاده از پلاسمای سرد كه با كمك سیلیكون تولید شده اند برای مداوا و ترمیم سریع زخم ها استفاده می گردد. این روش یادآور ابزاری موسوم به بازسازی كننده پوست در فیلم علمی – تخیلی استار ترك است كه با استفاده از آن زخم های عمیق و خطرناك افراد به سرعت ترمیم می شدند.
وصله یادشده از یون ها و تشعشعات اشعه ماورا بنفش به منظور ضدعفونی و التیام بخشیدن سریع زخم ها استفاده می نماید و در واقع جایگزینی برای آنتی بیوتیك به حساب می آید. یكی دیگر از مزایای این روش نسبت به استفاده از آنتی بیوتیك سرعت بالاتر آن برای بهبود زخم ها است.
پلاسمای سرد در واقع یك گاز یونیزه شده است كه یك پوشش سیلیكونی و منبع تامین انرژی برای تسهیل چسباندن آن به زخم هم در نظر گرفته شده است. تركیب این مواد با یكدیگر و همین طور اكسیژن موجود در هوا قادر به از بین بردن باكتری ها و بهبود زخم ها در عرض كمتر از دو دقیقه است.
این در حالی است كه بهبود نسبی زخم ها و جراحات مشابه با استفاده از آنتی بیوتیك ها در بیمارستان ها به حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. انتظار می رود استفاده از این روش درمانی تا پیش از آخر سال ۲۰۱۸ در آلمان اغاز شود.

1397/03/22
14:19:31
5.0 / 5
2695
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو