۴۰۰۰ روستای کشور هیچگونه ارتباطی ندارند

۴۰۰۰ روستای کشور هیچگونه ارتباطی ندارند سئو سی: بگفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  حدود ۴۰۰۰ روستا در ایران فاقد هرگونه ارتباطات و ۳۶۰۰ روستا با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت هستند.


به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هنگام دریافت رای اعتماد از از مجلس شورای اسلامی وعده هایی در حوزه آی سی تی عرضه داد، که تکمیل شبکه ملی اطلاعات در صدر این وعده ها قرار داشت و وی همینطور با تکیه بر دسترسی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت، عنوان نمود با توجه به دانش آموزانی که به خاطر دسترسی نداشتن به اینترنت نتوانستند از آموزش مجازی استفاده کنند، این مشکل ظرف یک سال و نیم آینده حل می شود و دسترسی کلیه روستاهای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار به شبکه پرسرعت اینترنت تا آخر سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.
زارع پور همینطور چندی قبل با اشاره به اینکه الان ۷۵۰۰ روستا در کشور به ارتباطات کامل دسترسی ندارند، اظهار داشت: ۴۵۰۰ روستای کشور هم هیچ نوع دسترسی ندارند و حتی از شبکه برق و جاده هم برخوردار نیستند، بنابراین ارتباط آنها با این جانب از راه پیامک باید صورت بگیرد. در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ این مورد مطرح شده که وزارت نیرو اولویت را برای برق رسانی به این روستاها بگذارد و دسترسی ویژه برای آنتن های BTS فراهم گردد. مسیر سختی در پیش داریم و برنامه مان این است که چهار برابر گذشته با سرعت این توسعه را جلو ببریم.
او تصریح کرد: برنامه این است که دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا آخر سال ۱۴۰۱به شبکه برقرار شود. در این حوزه ۳۰۰۰ سایت جدید می خواهیم و باید ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شود. همینطور ارتقای ۳۰۰۰ سایت به 4G را در برنامه داریم و الان تعامل با شش استان در این خصوص شروع شده است. امیدواریم در صورت تأمین منابع تا آخر سال بعد این پروژه اجرایی شود و اگر روال به صورت معمولی طی شود، بخشی از آن به سال ۱۴۰۲ موکول خواهد شد.
تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار، به شبکه ارتباطات متصل می شوند
در این راستا عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در اینستاگرام نوشت: وقتی در مجلس شورای اسلامی و در محضر نمایندگان مردم قول دادم که تا آخر سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور (البته روستاهای بالای ۲۰ خانوار) به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد، تصورم این بود که طبق گزارش های موجود حدود ۴۰۰۰ روستا از میان بیشتر از ۴۰ هزار روستا هنوز فاقد ارتباط هستند یا ارتباط بی کیفیت دارند.
ایشان در ادامه توضیح داد: اما با بررسی دقیق تر روشن شد که حدود ۷۶۰۰ روستا (۴۰۰۰ روستای فاقد هرگونه ارتباطات و ۳۶۰۰ روستای با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت) هستند. این روستاها هم به طور عمده در مناطق دور و صعب العبور قرار دارند که هزینه و زحمت برقراری ارتباطات در آنها چند برابر حالت عادی است. با این همه، برای تکمیل ارتباطات تمام روستاهای کشورمان تا آخر ۱۴۰۱ مصمم هستیم و پیشرفت این پروژه را به صورت دوره ای به اطلاع مردم عزیزمان می رسانیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: از آغاز استقرار دولت سیزدهم تا کنون با تلاش و پیگیری شبانه روزی همکارانم ۶۲۶ روستا به شبکه ارتباطی متصل شده اند و این تلاش با اتصال ۶۴۰ روستای دیگر تا آخر سال ادامه خواهد داشت. در طول یک هفته گذشته، ۳۳ روستا در استانهای اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، سیستان و بلوچستان، کرمان و اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند. سرعت کار با تأمین تجهیزات و اعتبارات لازم انشالله بیشتر هم خواهد شد.




منبع:

1400/10/07
21:40:23
5.0 / 5
1154
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , تجهیزات , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو