اسكن سه بعدی از زنان باردار

اسكن سه بعدی از زنان باردار به گزارش سئو سی محققان با قراردادن یك تراشه ۱۰ دلاری در بخش جستجوگر دستگاه اولتراساوند، به جای تصاویر دو بعدی، مدل های سه بعدی از اعضای داخلی بدن انسان یا جنین می سازند.



به گزارش سئو سی به نقل از نیوساینتیست، یك دسته كنترل بازی رایانه ای Nintendo Wii به دانشمندان الهام بخشیده تا دستگاه اولتراساوند قابل حمل را به یك اسكنر سه بعدی ارزان تبدیل كنند.
محققان با استفاده از یك میكرو تراشه معمولی ۱۰ دلاری (كه در موبایل یا كنترل بازی رایانه ای به كار می رود) در دستگاه هایی اولتراساوند به جای تصویری دو بعدی، یك مدل سه بعدی مشابه سی تی اسكن یا ام آر آی می سازند. حال آنكه مدل سازی سه بعدی با روش های گفته بسیار گرانتر است.
همچنین این دستگاه قابل حمل است ازاین رو پزشكان به طور لحظه ای می توانند خونریزی داخلی در بدن بیماری را ردیابی كنند یا برای زنان آبستن اسكن سه بعدی ارزانی از جنین تهیه كنند.
این تراشه كه به اندازه ناخن یك انگشت است، روی بخش جستجوگر پلاستیكی اولتراسوند قرار می گیرد. این بخش روی پوست بیمار حركت می كند و تصاویری از اعضای بدن انسان یا جنین تهیه می كند.
این تراشه بعد از نصب روی بخش جستجوگر اولتراساوند با استفاده از نرم افزار به طور نامحسوس، صدها تكه از آناتومی بدن را به حالت سه بعدی كنار هم قرار می دهد.
جاشوا بردر استاد دانشگاه دوك در كارولینای شمالی و محقق ارشد این پروژه می گوید: با فناوری دو بعدی می تواند قسمت های بصری هر عضو را دید اما امكان اشتباه وجود دارد.
با كمك فناوری سه بعدی می توان از این اشتباهات جلوگیری كرد. آزمایش های این دستگاه نشان داد با قرار دادن تراشه ۱۰ دلاری در دستگاه اولتراساوند، قابلیت های مختلف یك اسكنر سه بعدی با قیمت ۲۵۰ هزار دلار را فراهم می كند.
 

1396/08/10
22:18:29
5.0 / 5
3811
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو