شركت ملی پست اعلام كرد

ارسال بیشتر از ۶۰ درصد مرسولات الکترونیکی از راه پست

ارسال بیشتر از ۶۰ درصد مرسولات الکترونیکی از راه پست به گزارش سئو سی، برپایه گزارش سالانه تجارت الکترونیکی، پارسال بیشتر از ۶۰ درصد مرسولات الکترونیکی توسط پست ارسال شده است.



به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، علیرضا شاه میرزایی- معاون تجارت و خدمات وزارت صمت- در نشستی در رابطه با گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران ضمن اشاره به افزایش چشمگیر اشتغالزایی در حوزه تجارت الکترونیکی بخصوص در بین جوانان و اقشار دانشگاهی طی یک سال قبل اظهار نمود: نقش زیرساختی شرکتهای لجستیکی بخصوص شرکت ملی پست در زمینه ارتقای حوزه تجارت الکترونیکی بسیار حائز اهمیت می باشد.

شاه میرزایی اضافه کرد: برپایه گزارش سالانه تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۰، بیشتر از ۶۰ درصد مرسولات الکترونیکی توسط پست ارسال شده است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست هم در این جلسه ضمن اشاره به این که پست حدود سه سال است که با مدل پلتفرمی درحوزه تجارت الکترونیک وارد شده است، اظهار داشت: این مجموعه از مهر ۱۴۰۰ با ایجاد مرکز نوآوری پست به صورت متمرکزتری به فعالیتهای خود ادامه می دهد.

محمدرضا قادری - رئیس مرکز نوآوری پست - هم اضافه کرد: راه اندازی مرکز نوآوری فرصتی بوجود آورده تا شرکت پست بتواند به اکوسیستم و زیست بوم نوآوری در حوزه پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته وارد شود.

وی اظهار داشت: شرکت ملی پست با ارسال روزانه بیشتر از یک میلیون مرسوله در سطح کشور با گسترده ترین زیرساخت های لجستیکی که شامل ۱۱۰۰ دفتر اصلی، ۸۰۰۰ دفتر نمایندگی، بیشتر از ۱۵ هزار کارمند، ۱۵ هزار پیمانکار، بیشتر از ۳.۲ میلیون متر مربع زمین و ۱۵۰۰ ناوگان حمل و نقل سبک، سنگین و نیمه سنگین می شود، بعنوان بزرگترین اپراتور پستی در کشور، از سه سال پیش لزوم ورود به اکوسیستم و زیست بوم نوآوری در حوزه پست و تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته را احساس می کرد و بعد از برنامه های مختلف و آماده سازی های لازم سرانجام مرکز نوآوری پست با هدف توسعه خدمات شرکت ملی پست در جهت توسعه کسب و کارها و ایجاد نوآوری و هوشمندسازی در این شرکت تاسیس شد.

طبق اعلام شرکت ملی پست، قادری ضمن اشاره به تغییرات خدمات پستی بعد از ایجاد مراکز نوآوری خاطرنشان کرد: تابحال خدمات زیادی با تاکید بر زیرساخت های این مرکز توسط شرکتهای خصوصی انجام شده و یا در حال انجام می باشد که در بخشی از این خدمات، مشارکت شرکت پست امکان دارد نامعلوم باشد. بعنوان مثال، کار مشترکی با همکاری بخش خصوصی در نمایشگاه کتاب مجازی تهران انجام دادیم و بیشتر از یک میلیون کتاب، ظرف یک هفته توزیع شد و مردم توانستند با خیال راحت خرید کنند و همه ناشرها توانستند در این نمایشگاه شرکت نمایند. این کار با مشارکت یک استارتاپ انجام شد. همینطور همکاری گسترده ای با فروشگاه های اینترنتی توسط استارتاپ های عضو این مرکز صورت می گیرد.

رئیس مرکز نوآوری پست ضمن اشاره به این که بیشتر از ۱۰۰ مجموعه در چارچوب واسط پستی، سرویس تجارت الکترونیک را دریافت می کنند بیان نمود: در چارچوب عرضه این خدمات تجارت الکترونیک، درگاه پرداخت بانکی و درگاه خدمات پستی را در اختیار سایر مشتریان قرار می دهند. بخش عمده ای از این خدمات توسط استارتاپ های نوآور طرف قرارداد با ما صورت می گیرد.




1401/06/21
23:23:31
5.0 / 5
465
تگهای خبر: اپراتور , الكترونیك , اینترنت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو