سونی با هوش مصنوعی بازیها را سانسور می کند

سونی با هوش مصنوعی بازیها را سانسور می کند به گزارش سئو سی، سونی یک حق اختراع ثبت کرده است که در آن می تواند با بهره گیری از هوش مصنوعی، بازیهای پلی استیشن را برای همه سنین قابل پخش و بازی کند. این رویکرد سونی می تواند به بازیکنان اجازه دهد آن چه را که می بینند و می شنوند، بدون این که لازم باشد توسعه دهندگان، نسخه های بازی جداگانه ای ایجاد کنند، سفارشی کنند.


به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، شرکت سونی(Sony) در حالیکه برای عرضه نسل بعدی کنسول بازی خود آماده می شود، تلاش خویش را برای توسعه پلی استیشن ایمن افزایش داده است.
با این حال، سونی آزمایش فناوری هایی را آغاز نموده است که می توانند دوران «پلی استیشن ۶» را شکل دهند.
یکی از قابل توجه ترین پیشرفت ها از یک حق اختراع(patent) تازه ثبت شده با تأکید بر هوش مصنوعی و سانسور محتوا ناشی می شود. این فناوری با هدف تطبیق بازیها با مخاطبان مختلف بدون تغییر طراحی اصلی بازی هاست.
این حق اختراع که ۹ دسامبر ۲۰۲۵ ثبت شده است، یک سیستم خودکار را شرح می دهد که صدا و تصویر بازی را بصورت زنده تحلیل و بررسی می کند. سپس پردازنده، آن محتوا را برمبنای تنظیمات برگزیده کاربر تغییر می دهد. سونی این ابزار را برای کار در چندین پلتفرم، همچون کنسول های رقیب طراحی نموده است.
این حق اختراع شامل استفاده از مدلهای هوش مصنوعی است که بازی را در لحظه اسکن می کند و محتوایی را که کاربران می خواهند سانسور کنند، شناسایی می کند. سپس فیلترها را بدون ایجاد وقفه در بازی اعمال می کند.
این فناوری می تواند حرف های توهین آمیز را بی صدا کند، صحنه های خونین و همینطور مستهجن را محو یا پنهان کند. همینطور ممکنست برخی صحنه ها را بطور کامل حذف کند. در تعدادی موارد نیز می تواند محتوای سانسور شده را با جایگزین های تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین کند.
طراحی سونی به یک پردازنده دوم اجازه می دهد تا کار سانسور را انجام دهد. این تنظیمات، فشار بر سیستم اصلی را کم می کند. همینطور هوش مصنوعی را قادر می کند تا در حین بازی به سرعت واکنش نشان دهد.
این حق اختراع تاکید زیادی بر کنترل کاربر دارد. بازیکنان می توانند پارامترهای محتوای خویش را تنظیم کنند و این تنظیمات تعیین می کند که هوش مصنوعی چه چیزی را فیلتر یا جایگزین کند.
این سیستم پیش از نمایش محتوای حساس به بازیکنان اخطار می دهد. همینطور می تواند در حین پخش به آنها اعلام کند. سپس کاربران انتخاب می کنند که آیا مطالب را حذف نمایند یا آنرا جایگزین کنند.
سونی این فناوری را منعطف توصیف می کند، چون که بازیکنان می توانند تنظیمات را در هر زمانی تنظیم کنند.
این سیستم، بازیکنان بزرگسال را هدف قرار نمی دهد. در عوض بر والدین، مخاطبان جوان تر و تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد.
البته بازی هایی با مضامین بزرگسالانه هنوز ممکنست چالش هایی ایجاد کنند. بازی هایی مانند «GTA VI» به شدت به محتوای بزرگسالانه متکی هستند و سانسور گسترده می تواند تجربه این بازی را بطور قابل توجهی تغییر دهد. در عین حال بنظر می رسد سونی بجای محدودیت، بر دسترسی متمرکز است.
این اختراع، نشان دهنده تلاشی برای قابل بازی کردن بازیهای بیشتر در گروههای سنی مختلف است.
سونی هنوز نگفته است که این فناوری چه زمانی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
لازم به ذکر است که حق اختراعات، اغلب بصورت آزمایشی باقی می مانند. با این وجود، این اختراع نگاه روشنی به چگونگی پیش بینی سونی از هوش مصنوعی برای شکل گیری به تجربیات بازی آینده عرضه می کند.
خلاصه اینکه می تواند در حین پخش به آنها اعلام نماید. در عوض بر والدین، مخاطبان جوان تر و تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد.
1404/10/01
14:16:56
5.0 / 5
7
تگهای خبر: بازی , تجربه , توسعه , سیستم
این مطلب سئوسی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو - سئوسی: دروازه ای به دنیای فناوری اطلاعات و بهینه سازی سایت