امید درمان بیماریهای مغزی با سلول بنیادی

امید درمان بیماریهای مغزی با سلول بنیادی سئو سی: تیمی از محققین كشف كرده اند كه چه عاملی می تواند یك منبع جدید برای تحقیقات و درمانی برای بیماری آلزایمر و سایر مشكلات مربوط به سلول های مغزی باشد.



به گزارش سئو سی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، محققان دانشگاه كالیفرنیا در سان فرانسیسكو توانسته اند سلول های پوستی موش و انسان را با استفاده از پروتئین Sox۲ به سلول های بنیادی مغزی تبدیل كنند.
تبدیل سلول های پوستی به سلول های بنیادی عصبی با استفاده از یك پروتئین، امری بسیار غیر معمول است. چنین فرایندی معمولا پیچیده تر بوده و نیازمند فاكتورهای بیشتری است.
سلول های بنیادی عصبی، سلول هایی هستند كه می توانند به سلول های عصبی و سایر سلول های پشتیبان مغزی تمایز یابند. سلول های بنیادی عصبی تولید شده در این مطالعه به علت این كه با نگاهی تولید شده اند كه قابلیت تومورزایی آنها را از بین می برد، بسیار منحصربفرد محسوب می شوند. در فرایندهای بازبرنامه ریزی معمول از فاكتورهای رونویسی استفاده می گردد كه باعث افزایش تومورزایی سلول های حاصل می گردد.
این سلول های بنیادی عصبی نابالغ می توانند انواع سلول های مغزی دارای عملكرد را تولید كنند و مطالعات موشی هم نشان داده است كه قابلیت تلفیق شدن با مغز جانور را دارند و بنابراین می توانند جایگزینی برای سلول های مغزی صدمه دیده یا از دست رفته در بیماری های عصبی مختلف مانند آلزایمر باشند.

1397/09/01
20:29:34
5.0 / 5
2893
تگهای خبر: برنامه ریزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو