پس از دستور رئیس جمهور؛
برخورد با ارسال كنندگان پیامك های تبلیغاتی تشدید می شود
سئو سی: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید برخورد با ارسال كنندگان پیامك های تبلیغاتی سپس دستور رئیس جمهوری آگاهی داد.
به گزارش سئو سی به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینكه سوژه پیامك های تبلیغاتی بحث تازه ای نیست و با عنایت به اینكه افراد و شركت های كوچك راهكارهای مناسب و ارزان قیمتی برای تبلیغات در اختیار ندارند به ارسال پیامك های تبلیغاتی روی می آورند كه موجب مزاحمت برای مردم شده است، اضافه كرد: قبل از این افراد و شركت ها با احداث سامانه هایی مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی به مردم می كردند كه ما با احداث سامانه ستاره ۸۰۰ مربع با درخواست مردم مبادرت به مسدود كردن آن سامانه ها كردیم. فلاح جوشقانی افزود: اما این كار موجب شد افراد به سمت استفاده از سیم كارت های شخصی بروند و با ارسال پیامك های با حجم زیاد، مزاحمت های بسیاری را برای مردم احداث كردند كه همین سوژه با واكنش روز گذشته رئیس جمهوری و دستور وی برای برخورد با این پیامك های تبلیغاتی مزاحم همراه شد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه كرد: به صورت مشخص از یكسال گذشته تابحال اقدامات زیادی را در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به كار بستیم، همین طور با احداث سامانه هایی مبادرت به شناسایی سرشماره های پیامك های مزاحم كردیم كه در نهایت توانستیم بالای ۷۰ هزار سیم كارت تبلیغاتی مزاحم را قطع نماییم. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه از یك هفته پیش برخورد با این پیامك ها تشدید شده است، اشاره كرد: آستانه هایی را كه برای شناسایی سیم كارت ها به وجود آورده بودیم افزایش دادیم تا سیم كارت های مزاحم بیشتری را شناسایی نماییم و در همین مدت، شناسایی سیم كارت های مزاحم به دو برابر افزایش یافته است. وی ادامه داد: ما برای مقابله با این مساله به تامین سیم كارت ها هم ورود كردیم كه یكی از حلقه های تامین سیم كارت ها، اپراتورها و دیگری دفاتر ارتباطی آنها هستند كه سیم كارت ها را می فروشند. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینكه در بررسی های انجام شده مشخص شد كه در این مسیرها هم تخلف صورت گرفته است، اشاره كرد: از این رو روز گذشته در ابلاغیه و بخشنامه ای به اپراتورها اعلام كردیم كه اگر مشخص شود خود اپراتورها یا دفاتر فروش آنها زمینه ساز ارسال پیامك های تبلیغاتی باشند، از همه خدمات محروم و با آنها برخورد می شود. او همینطور راهكار دیگر مقابله با پیامك های تبلیغاتی را كمك مردم به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانست و اظهار داشت: اگر مردم پیامك تبلیغاتی را دریافت نمودند شماره آن پیامك را به ۱۹۵ ارسال نمایند تا در اسرع وقت نسبت به قطع آن شماره اقدام نماییم. فلاح جوشقانی اضافه كرد: برای حل این مشكل نیازمند همكاری همه دستگاهها و اصلاح قانون هستیم. البته به جز برخوردهای سلبی باید روش های تشویقی باز در نظر گرفته شود و بهترین مسیر این است كه كسب و كارهای كوچك برای كارهای تبلیغاتی خود با شركت های تبلیغاتی دیجیتال همكاری كرده و هم محصول خودرا تبلیغ كنند و هم موجب مزاحمت مردم نشوند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب