توسط محققان ایرانی محقق شد؛

ساخت دستگاه كمكی برای اكتشاف معادن مس و طلا

ساخت دستگاه كمكی برای اكتشاف معادن مس و طلا سئو سی: محققان در یك شركت دانش بنیان موفق به ساخت سیستم اسپكترومتر پرتابل گاما برای كمك به اكتشاف معادن مس و طلا شدند.



به گزارش سئو سی به نقل از مهر، یك شركت دانش بنیان ایرانی توانست سیستم اسپكترومتر پرتابل گاما كه در اكتشاف معادن مس، روی، فسفات و طلا كاربرد دارد را بسازد و تا ۴۰ درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن، این محصول را روانه بازار كند.
سید مهدی حمیدزاده مدیرعامل یك شركت دانش بنیان درباره سیستم اسپكترومتر پرتابل گاما اظهار داشت: این سیستم در زمینه اكتشاف معادن و تعیین زون پتاسیك زمین و همین طور پایش محیطی پرتویی به كار می آید.
به گفته وی در ابتدا ۲۵ نمونه از این دستگاه تولید كردیم اما هم اكنون به حدود ۴۰ دستگاه رسیده است.
حمیدزاده همین طور به ثبت اختراع سیستم اكتشاف و پایش محیطی باز اشاره و اشاره كرد: این سیستم در اكتشاف معادن مس، روی، فسفات، طلا و... كاربرد دارد و با عنایت به اینكه این محصول یك دستگاه صنعتی و در عین حال گران قیمت است بنا به درخواست و سفارش مشتری ایجاد می شود.
وی درباره برابری این دستگاه با انواع مشابه خارجی آن اظهار داشت: قیمت اولیه دستگاه در زمان تولید نسبت به مشابه خارجی بالاتر بود اما هم اكنون قیمت دستگاه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد نسبت به نمونه خارجی كمتر شده است و از نظر كیفیت باز خیلی بهتر از نمونه خارجی عمل می كند.
حمیدزاده با اشاره به ستاندن استاندارد CE (استاندارد اتحادیه اروپا) برای سیستم اسپكترومتر پرتابل گاما از اردیبهشت ماه سال ۹۷، به چشم انداز شركت متبوع خود برای ورود این محصول به بازار جهانی اشاره و عنوان كرد: هدف گذاری اولیه ما برای صادرات، كشورهای همسایه و منطقه هستند كه ان شالله در سال آینده صورت خواهد گرفت اما در مورد صادرات به سایر كشورها، پیگیر ثبت برند در خارج از كشور هستیم تا از این طریق مبادرت به صادرات نماییم.
وی در مورد میزان اشتغال زایی این شركت دانش بنیان باز اظهار داشت: ۱۵ نفر به صورت مستقیم در شركت مشغول به فعالیت هستند. البته برمبنای سیاست گذاری اولیه شركت، كارهای خدماتی مثل رنگ كاری و مونتاژ، برون سپاری می شود كه از این طریق باز حدود ۵۰ نفر مشغول به كار شده اند.
وی اظهار داشت: در پروسه تولید این سیستم از تسهیلات صندوق نوآوری و شكوفایی بهره بردیم.

1397/11/27
14:43:13
5.0 / 5
2162
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
SEOc
seoc.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سئو سی محفوظ است

سئو سی

فناوری اطلاعات و سئو