اپل صاحب یك تكنولوژی جدید پادكست شد
شركت اپل با هدف بهبود خدماتش در بحبوحه رقابت فزاینده اسپاتیفای، استارتاپی را خریداری نموده كه گوش كردن به پادكستها را شبیه گوش كردن به شبكه های رادیویی می كند.
به گزارش سئو سی به نقل از ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند این غول فناوری اوایل سال میلادی جاری Scout FM را خریداری کرد که یک اپلیکیشن پادکست محبوب در گوشی های آیفون، اندروید و اسپیکرهای هوشمند آمازون است.
در حالی که اپلیکیشنهای پادکست همچون اپلیکیشن اپل معمولا به کاربران اجازه می دهند یک پادکست را انتخاب و گوش کند اما اپلیکیشن Scout FM استیشنهای پادکست درباره موضوعات مختلف بوجود می آورد. بعنوان مثال اگر فردی به ورزش علاقمند است، این اپلیکیشن استیشنی را ایجاد خواهد نمود که مجموعه ای از پادکستهای ورزشی منتخب است.
این اپلیکیشن بر مبنای تاریخچه پادکستهایی که فرد گوش کرده و ترجیحاتی که تعریف کرده و پیشنهادهای هوش مصنوعی، علاقمندیهای وی را شناسایی می کند.
اپلیکیشن Scout FM در بین بعضی از کاربران دستگاههای اپل محبوب است و امکان دارد با CarPlay ادغام شود. این اپلیکیشن همینطور برای دستگاههای مبتنی بر الکسای آمازون بهینه شده است.
سخنگوی اپل خرید این استارتاپ را تایید نمود اما درباره آن توضیح بیشتری نداد. اپل بعد از خرید، این برنامه را تعطیل کرد.
پادکستها به یکی از بخشهای محتوایی کلیدی برای اپل تبدیل گشته اند. این شرکت یکی از اولین بازیگران فناوری بود که ۱۵ سال پیش پادکست را رواج داد و از آن زمان به کندی به قابلیتهای جدید اپلیکیشن پادکست خود افزوده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، خرید Scout FM یکی از خریدهای گوناگونی است که شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ انجام داده است. اپل به تازگی شرکت پرداخت موبی ویو، برنامه هواشناسی دارک اسکای و شرکت پخش محتوای واقعیت مجازی نکست وی آر را خریداری نموده است. سایر خریدهای اپل شامل وی سیس، Xenor.ai و اینداکتیو برای بهبود Siri و هوش مصنوعی، فلیتس اسمیت برای مدیریت دستگاه سازمانی و استارت تاپ نرم افزار VR اسپیس هستند.
منبع: سئو سی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب