در برنامه تلویزیونی مطرح شد:
تصمیمات دردسرساز در فضای مجازی، پیامرسانها محتاج حمایتند یا رقابت
سئو سی: دیدگاه های متفاوت تصمیم سازان در شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و مجلس درباره شیوه پشتیبانی از پیام رسانهای داخلی در برنامه ای تلوبزیونی به بحث گذاشته شد.
به گزارش سئو سی به نقل از صدا و سیما، رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما اظهار داشت: اراده جدی برای پشتیبانی از پیام رسان های داخلی تابحال در كشور وجود نداشته است.
وی اضافه كرد: پشتیبانی از این پیام رسان ها ناكافی بوده است و باید به صورت جدی تر از پیام رسان های داخلی حمایت نماییم.
عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: مسئولان در رابطه با فناوری ارتباطات باید اعتماد عمومی را به پیام رسان های داخلی بالا ببرند.
تقی پور اضافه كرد: باید به مردم بگوییم كه حریم شخصی آنان بر مبنای قانون اساسی در پیام رسان های داخلی حفظ می گردد.
وی اظهار داشت: پیام رسان های داخلی قادر به پاسخگویی به استقبال عمومی مردم نیستند و القای عدم اعتماد مردم به این پیام رسان ها از جانب بعضی از مسئولین به هیچ وجه درست نیست.
عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان كرد: ضرباتی كه كشور از نرم افزارهای خارجی دیده بسیار زیاد است.
وی اضافه كرد: اگر پیام رسان های خارجی مهار نشوند به هیچ حد و مرزی قناعت نمی كنند در حالیكه نرم افزارهای داخلی هیچ گاه چنین رفتاری از خود بروز نمی دهند.
تقی پور اظهار داشت: باید به مردم بگوییم با پیام رسان های داخلی بهتر می توانیم از اطلاعات آنان صیانت نماییم.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات هم در این برنامه اظهار داشت: باید شاهد رشد واقعی و رقابت در پیام رسان های داخلی باشیم و حمایت صرف از آنان در آینده به عاملی برای جلوگیری از رشد این پیام رسان ها تبدیل خواهد شد.
خسرو سلجوقی اضافه كرد: نباید این انحصار را برای تلگرام تولید می كردیم اگر پیام رسان های خارجی دیگری هم در كشور فعال بودند تا این حد از تلگرام استقبال نمی شد.
وی خاطرنشان كرد: باید انحصار داخلی و خارجی در همه پیام رسان ها شكسته شود.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات اظهار داشت: اعتماد جامعه به پیام رسان های داخلی آنگونه كه باید نیست.
سلجوقی اضافه كرد: امروز پول مجازی در دنیا مرسوم شده است و نباید باز هم به آن به صورت انحصاری بنگریم.
وی اظهار داشت: با هدف پشتیبانی از پیام رسان های داخلی استفاده از پیام رسان های خارجی در بانك ها به صورت كلی ممنوع شده است.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات اضافه كرد: پیام رسان های داخلی در سه سطح زیر سه میلیون بین سه تا پنج میلیون و بالای پنج میلیون كاربر تقسیم بندی شده و مورد حمایت قرار می گیرند.
سلجوقی اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتماد مردم را به پیام رسان های داخلی جلب نماییم خود آنها در فضای تهدید مجازی هم ورود و مقابله می كنند.
سید احسان قاضی زاده عضو كمیسیون فرهنگی مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه اظهار داشت: ۱۷۰ نماینده مجلس در نامه ای به سران قوا خواهان پشتیبانی از پیام رسان های داخلی و از بین رفتن انحصار پیام رسان های خارجی شده اند.
وی اضافه كرد: بودجه بندی و اختصاص پهنای مناسب برای پیام رسان های داخلی می تواند از پیشنهادهای دولت به مجلس برای پشتیبانی از این پیام رسان ها باشد.
قاضی زاده اظهار داشت: درآمد برخی اپراتور ها از محل پیام رسان های خارجی سالانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان بود.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس اضافه كرد: سرمایه گذاری كه برای جا انداختن تلگرام در كشور شد برای هیچ پیام رسان دیگری صورت نگرفت.
وی اظهار داشت: پیگیری آوردن سرورهای تلگرام به كشور همچون سرمایه گذاری های ویژه برای این پیام رسان خارجی است.
قاضی زاده اضافه كرد: اگر حس اعتماد عمومی مردم به پیام رسان های داخلی را می دیدیم شاهد چنین شرایطی نبودیم.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همه پیام رسان های داخلی و خارجی بسته شد تا یك پیام رسان خارجی به صورت انحصاری فعالیت كند و ۴۰ میلیون كاربر ایرانی را جذب خود نماید. سیدجعفر خورشاد مدیر عامل پیام رسان سروش هم در این برنامه اظهار داشت: در چند هفته گذشته شاهد اقبال عمومی به این پیام رسان بودیم به صورتی كه هم اكنون بیش از سه میلیون نفر عضو آن هستند.
وی اضافه كرد: در سه هفته گذشته شاهد هجوم بی سابقه كاربران پیام رسان سروش بودیم كه سبب اختلال در آن شد اما این اختلال هم اكنون رفع شده است.
خورشاد اظهار داشت: هم زمانی استفاده از پیام رسان سروش چت و دانلود ۱۱ برابر پیش بینی های ما بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب